LLIBRERIA
PER A
LLEGIR
No podem garantir la data d'arribada de les compres realitzades després del 17 de desembre. Bones festes.
Cerca avançada
Art (in)útil
Art (in)útil
Art (in)útil reflexiona al voltant de la idea d'artista emergent i institució cultural com a ens legitimador.
El contingut d'aquest marc només és la punta de l'iceberg sobre la mediatització cultural entre art, artista i institució, però serveix per entendre com s'inicia l'artista en un circuit i quins mecanismes es fan servir per absorbir-lo.
Així és com s'allunya l'art de ser una eina política crítica de pensament, i es converteix en producció i, per tant, en un producte més del context postfordista.
A partir del canvi de paradigma sobre la idea d'exposició amb l'objectiu de donar visibilitat a obres una visibilitat necessària perquè arribin a ser art , Daniel Gasol es pregunta si l'artista s'adapta a la producció institucional que s'entén com a art.
L'autor també valora si, per contra, és l'exposició institucional la que dota el treball d'una importància hipotètica, amb la conseqüència indirecta de generar legítimament creacions confrontants de semblança formal i conceptual.
Gasol explora l'existència de diversos tipus de creació o contextos que projecten què ha de ser art, així com sobre què considerem art emergent o obra expositiva.
També qüestiona les institucions adients per exhibir produccions artístiques, i com el sistema del capital i laboral afecta la creació i l'exposició d'art.
-------------------------------------------- És útil, l'art? Què ens porta a decidir què consumim? ¿Relacionem inconscientment que una obra artística és millor per tenir un volum d'audiència elevat i per aparèixer als mitjans de comunicació? Són els artistes realment lliures a l'hora de crear o estan sotmesos a certs paràmetres i s'hi adapten?
El contingut d'aquest marc només és la punta de l'iceberg sobre la mediatització cultural entre art, artista i institució, però serveix per entendre com s'inicia l'artista en un circuit i quins mecanismes es fan servir per absorbir-lo.
Així és com s'allunya l'art de ser una eina política crítica de pensament, i es converteix en producció i, per tant, en un producte més del context postfordista.
A partir del canvi de paradigma sobre la idea d'exposició amb l'objectiu de donar visibilitat a obres una visibilitat necessària perquè arribin a ser art , Daniel Gasol es pregunta si l'artista s'adapta a la producció institucional que s'entén com a art.
L'autor també valora si, per contra, és l'exposició institucional la que dota el treball d'una importància hipotètica, amb la conseqüència indirecta de generar legítimament creacions confrontants de semblança formal i conceptual.
Gasol explora l'existència de diversos tipus de creació o contextos que projecten què ha de ser art, així com sobre què considerem art emergent o obra expositiva.
També qüestiona les institucions adients per exhibir produccions artístiques, i com el sistema del capital i laboral afecta la creació i l'exposició d'art.
-------------------------------------------- És útil, l'art? Què ens porta a decidir què consumim? ¿Relacionem inconscientment que una obra artística és millor per tenir un volum d'audiència elevat i per aparèixer als mitjans de comunicació? Són els artistes realment lliures a l'hora de crear o estan sotmesos a certs paràmetres i s'hi adapten?
Llegir més
Editorial: Rayo Verde Editorial
Matèria:
Art, política i emancipació
ISBN: 978-84-17925-11-6
Idioma: Catalán
Mesures cm: 13.3 x 21
Pàgines: 192
Estat: Disponible
Data d'edició: 06-09-2021
0.00€(IVA inclòs)
En stock